Via LinkedIn werd ik benaderd door Tim Daalderop met de vraag of het me leuk leek om een serie beelden voor hem te maken.
Uiteraard reageerde ik enthousiast want ik volgde hem al even en was onder de indruk van zijn skills als copywriter en aanwezigheid op LinkedIn.
Een samenwerking begin ik altijd met een telefonische kennismaking om te kijken of er een klik is en wat de wensen en mogelijkheden zijn. Uit dit eerste enthousiaste gesprek bleek dat Tim al een aardig idee had van wat hij wilde en al snel waren we aan het praten over het gieten van jus over teksten en het gedistingeerd eten van een Wopper.
Dit laatste beeld zou worden vergezeld van de tekst:
Schrijven is als het eten van een Whopper: iedereen kan het, maar bij 90% van de mensen ziet ’t er smerig uit.
Hahaha, heerlijk! Daar hou ik van! Het concept stond als een paal boven water en omdat we beiden het meest voor een eenvoudige setting voelden, besloten we om de serie in de studio te schieten met de benodigde props.
Met een goede klik en wederzijds enthousiasme hebben we in een halve dag de shootlist afgewerkt en stonden we beiden te stuiteren van het resultaat. Tim heeft vervolgens twee keer zoveel beelden afgenomen dan afgesproken…


