Of je nou een praatje moet houden voor een grote groep mensen, of dat je jezelf wil laten zien via social media of website. Het merendeel van de mensen heeft in meer of mindere mate moeite om zichzelf te presenteren. Dat dit met zelfvertrouwen en persoonlijkheid te maken heeft lijkt me duidelijk. De één is nou eenmaal extrovert en de ander introvert.
Voor ondernemers is er geen ontkomen aan - of je het nou leuk vindt of niet. Om succesvol te zijn moet je jezelf presenteren aan een zo groot mogelijk publiek.
Door de digitalisering - en de afstand die dit onvermijdelijk schept - zijn we juist extra nieuwsgierig geworden naar het gezicht achter een product of dienst.
Omdat te bereiken stappen we met z’n allen uit onze comfortzone. We maken foto’s en video’s en vertellen zo over onze business. Zo laten we zien wat we doen en hoe we doen wat we doen.
Stockfoto’s? Nee, dat kan echt niet meer! Dan is je bedrijf één van de dertien in een dozijn en heeft het geen eigen uniek gezicht. Namelijk dat van jou.
Een eerste stap is inspirerende beelden laten maken die het verhaal van jouw business vertellen. Daarbij hoort natuurlijk ook een goede profielfoto van jezelf.
Met een sterke serie beelden als basis kun je je content prima aanvullen met korte video’s en snapshots gemaakt met je telefoon als je wat interessants of leuks te melden hebt.
Daarmee onderstreep je nóg meer je eigen identiteit.